. tick tock .

Lilypie Pregnancy tickers

Wednesday, August 1, 2012

Selamat Berpuasa


Selamat berpuasa kepada semua! Hari ni dah hari ke -12. Cepat sgt masa berlalu. Make the best out of this holy month.InsyaAllah Jgn tuang puasa.. :P

Kepada semua rakan-rakan saya & umat Islam seluruh dunia, saya ucapkan Selamat Menyambut Ramadhan al-Mubarak. hiasi ibadah puasa kita kali ini dengan perkara-perkara yang baik. Bulan puasa kali ni lain sikit dr yang lepas-lepas. kenape?? wait till next entry k ;)

Saya teringat waktu kecil dulu, kalau berjaya puasa penuh, saya akan dapat 50 sen sehari dari Nenek. Kalau dengan Mak, Mak akan masakkan makanan yang kami suka untuk berbuka. Mak jarang sogok anak-anak dengan duit.

Saya rasa itu trend ibu-bapa kalau nak latih anak berpuasa penuh. Kadang-kadang elok untuk diamalkan. tapi saya rasa perlu nanti kene explain pada anak-anak, kita berpuasa bukan untuk dapat seringgit atau dua ringgit, tapi untuk penuhi tuntutan agama. takut minda anak-anak sudah set, "Kalau puasa nanti dapat upah!". slogan pada bulan Ramadhan waktu saya kecil dulu...

"Kalau tak puasa nanti tak dapat duit raya!"

haha! saya rasa semua budak-budak pun begitu. kan?

No comments: